Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozdílná hlediska při práci s tištěnou učebnicí a I-učebnicí ve vybraných kapitolách matematiky v terciálním vzdělávání
VOCETKOVÁ, Klára
Český edukační trh v primárním a sekundárním vzdělávání disponuje pestrou nabídkou tištěných učebnic, ke kterým v posledních letech přibývají I-učebnice, v menší míře také hybridní učebnice. Žáci a studenti mohou tak procvičovat velké množství příkladů a vytvořit si dostatečné matematické základy ke zvládnutí terciálního vzdělávání. Výukové materiály pro terciální vzdělávání již nakladatelství hromadně nevydávají a studentům doporučují materiály k osvojování učiva zpravidla samotní vyučující. Někteří vyučující předkládají studentům různé sbírky úloh k procvičování, jiní využívají nabídek digitálních výukových portálů. Málokdy je ale studentům nabídnuta alternativa dle uplatnění zásady individuálního přístupu při výběru média, která je v námi realizovaném výzkumu zohledněna. Disertační práce obsahuje dvě základní části, teoretickou a empirickou. V teoretické části práce jsou shrnuta teoretická východiska. Kromě definice a výzkumu učebnic je podrobněji popsána problematika týkající se funkčně strukturální analýzy učebnic a vytvořena kategorizace matematického textu. Speciální kapitola je věnována terciálnímu vzdělávání, specifikům matematického textu a didaktickým zásadám v kontextu s výběrem učebnic. V empirické části práce je popsána metodologie realizovaného výzkumu, který navazuje na výsledky proběhlých výzkumů ve variabilních podmínkách. Hlavním cílem výzkumu disertační práce je zjistit rozdílná hlediska při práci s tištěnou učebnicí a I-učebnicí v matematice v terciálním vzdělávání. Hlavními sledovanými hledisky jsou počet použitých nápověd potřebných k vyřešení úloh, chybovost při řešení úloh a čas potřebný k vyřešení úloh. Další otázky směřují do problematiky preferencí výběru učebnice a využitelnosti interaktivních prvků v nových médiích. Posledním porovnávaným hlediskem je výsledné hodnocení studentů ve vztahu k výběru média. Respondenty výzkumu jsou studenti druhé části základního kurzu inženýrské matematiky na Ekonomické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, kterým bylo pro účely testování zadáno několik sad úloh k osvojování učiva. Testové otázky byly vybrány na základě specifikační tabulky a splňovaly požadavky na validitu, reliabilitu, praktičnost, obtížnost a citlivost. Splněním vlastností dobrého měření tak mohly být hlavní a vedlejší výzkumné otázky, ke kterým byly na základě teorie formulované hypotézy, kvantitativně zpracovány a formulované hypotézy verifikovány.
Teaching Future Tenses to University Students of English Philology
Šteflová, Hanna ; Malá, Marcela (vedoucí práce) ; Klégr, Aleš (oponent) ; Betáková, Lucie (oponent)
1 Abstrakt Tato dizertační práce se zabývá výukou následujících sedmi budoucích tvarů: budoucí čas prostý, vazba be going to, přítomný čas prostý a přítomný čas průběhový pro vyjádření budoucnosti, budoucí čas průběhový, předbudoucí čas prostý a předbudoucí čas průběhový studentů oboru Anglistika. Pro výuku budoucích tvarů byly použity deduktivní a induktivní metody výuky gramatiky. Kvantitativní část výzkumu měla dva hlavní cíle. Prvním cílem bylo zopakovat a zlepšit u studentů znalost budoucích časů. Výsledky ukázaly, že ze všech sedmi budoucích tvarů v tomto výzkumu studenti prokázali neuspokojivou znalost budoucího času průběhového, předbudoucího času prostého a předbudoucího času průběhového. Tyto budoucí časy vyžadovaly dodatečné vysvětlení a procvičení. Znalost pravidel používání všech sedmi budoucích tvarů u studentů byla velmi nízká a vyžadovala značné zlepšení. Druhým cílem bylo zjistit, která z metod výuky budoucích časů, deduktivní nebo induktivní, je efektivnější. Deduktivní metoda se ukázala jako efektivnější pro výuku všech sedmi budoucích tvarů. Znalost budoucího času průběhového, předbudoucího času prostého a předbudoucího času průběhového byla dle výsledků pre-testu a post-testu o 8 % vyšší ve prospěch skupin, kde výuka probíhala deduktivní metodou. Výsledky pre-testu (-ů) a post-testu...
Criteria Influencing the Choice of English Pronunciation Model
Benková, Kateřina ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Farrell, Mark Robert (oponent)
Bakalářská práce se zabývá přístupy a kritérii, která ovlivňují výběr anglického výslovnostního modelu, obzvláště se zaměřuje na preference studentů. Cílem teoretické části je porovnání nejčastěji užívaných výslovnostních modelů, Received Pronunciation a General American, s ohledem na daná kritéria a vzdělávání v českém prostředí. Cílem praktické části je analýza preferencí českých studentů vzhledem k jejich kontaktu s výslovnostními modely ve volném čase a ve škole. Dotazník, který zahrnoval poslechové cvičení, byl rozdán studentům čtyř středních škol. Odpovědi na otázky naznačují, že více studentů upřednostňuje britský přízvuk, výsledky poslechového cvičení naopak ukazují, že většina studentů preferuje přízvuk americký.
Teaching Future Tenses to University Students of English Philology
Šteflová, Hanna ; Malá, Marcela (vedoucí práce) ; Klégr, Aleš (oponent) ; Betáková, Lucie (oponent)
1 Abstrakt Tato dizertační práce se zabývá výukou následujících sedmi budoucích tvarů: budoucí čas prostý, vazba be going to, přítomný čas prostý a přítomný čas průběhový pro vyjádření budoucnosti, budoucí čas průběhový, předbudoucí čas prostý a předbudoucí čas průběhový studentů oboru Anglistika. Pro výuku budoucích tvarů byly použity deduktivní a induktivní metody výuky gramatiky. Kvantitativní část výzkumu měla dva hlavní cíle. Prvním cílem bylo zopakovat a zlepšit u studentů znalost budoucích časů. Výsledky ukázaly, že ze všech sedmi budoucích tvarů v tomto výzkumu studenti prokázali neuspokojivou znalost budoucího času průběhového, předbudoucího času prostého a předbudoucího času průběhového. Tyto budoucí časy vyžadovaly dodatečné vysvětlení a procvičení. Znalost pravidel používání všech sedmi budoucích tvarů u studentů byla velmi nízká a vyžadovala značné zlepšení. Druhým cílem bylo zjistit, která z metod výuky budoucích časů, deduktivní nebo induktivní, je efektivnější. Deduktivní metoda se ukázala jako efektivnější pro výuku všech sedmi budoucích tvarů. Znalost budoucího času průběhového, předbudoucího času prostého a předbudoucího času průběhového byla dle výsledků pre-testu a post-testu o 8 % vyšší ve prospěch skupin, kde výuka probíhala deduktivní metodou. Výsledky pre-testu (-ů) a post-testu...
Criteria Influencing the Choice of English Pronunciation Model
Benková, Kateřina ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Farrell, Mark Robert (oponent)
Bakalářská práce se zabývá přístupy a kritérii, která ovlivňují výběr anglického výslovnostního modelu, obzvláště se zaměřuje na preference studentů. Cílem teoretické části je porovnání nejčastěji užívaných výslovnostních modelů, Received Pronunciation a General American, s ohledem na daná kritéria a vzdělávání v českém prostředí. Cílem praktické části je analýza preferencí českých studentů vzhledem k jejich kontaktu s výslovnostními modely ve volném čase a ve škole. Dotazník, který zahrnoval poslechové cvičení, byl rozdán studentům čtyř středních škol. Odpovědi na otázky naznačují, že více studentů upřednostňuje britský přízvuk, výsledky poslechového cvičení naopak ukazují, že většina studentů preferuje přízvuk americký.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.